ورزش مناسب و نامناسب براي سرخوردگي مهره كمر

درمان هاي غير جراحي براي اصلاح سرخوردگي مهره كمر شامل تزريق، فيزيوتراپي و ورزش هاي اصلاحي است كه ما در اين تاپيك ميخواهيم ورزشهاي مناسب براي درمان سرخوردگي مهره كمر را معرفي كنيم و همچنين ورزش هاي نامناسب براي سرخوردگي مهره را كه باعث آسيب بيشتر به كمر شما ميشود را براي آشنايي بيشتر معرفي كنيم

درمان های غیر جراحی برای اصلاح سرخوردگی مهره

درمان غير جراحي سرخوردگي مهره كمر؛ سرخوردگي مهره كمر يا گردن يك بيماري نخاعي است كه در آن مهره از جاي خود ميلغزد و بر مهره پاييني فشار وارد ميكند.در مواردي كه بيماري شديد باشد و با علايمي سرخوردگي مهره كمر دست و پنجه نرم ميكنيد و درمان هاي ديگر جواب نداده متخصص ممكن است جراحي را پيشنهاد دهد كه ما در اينجا ميخواهيم روشهاي درماني غير جراحي را با هم مرور كنيم.

جراحی اسکولیوز برای کودکان عوارضی دارد؟

اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات بیماری است که میتواند برای افراد در سنین محتلف رخ دهد و بسیاری از موارد ابتلا بدون نیاز به جراحی قابل پیشگیری هستند و موارد بالای 45 درجه انحراف تحت جراحی قرار میگیرند

انواع تنگی کانال نخاعی

تنگی نخاعی در ناحیه کمر (ستون فقرات کمری) می تواند باعث درد ، بی حسی یا ضعف در پشت ، باسن و پاها شود. علائم ممکن است گاهی اوقات بسیار بد باشد و در زمان های دیگر چندان بد نباشد. بسیاری از مردم می توانند علائم خود را با مواردی مانند تغییر شیوه انجام فعالیت ها ، مصرف داروها برای کنترل درد ، انجام ورزش یا انجام فیزیوتراپی مدیریت کنند. اگر یکی از این موارد جواب نداد ، می توانید روش دیگری را امتحان کنید یا ترکیب این روش ها را امتحان کنید. اگر چند ماه درمان های دیگری را امتحان کرده اید و درد یا علائم هنوز آنقدر شدید است که نمی توانید فعالیت های عادی خود را انجام دهید ، ممکن است بخواهید جراحی کنید.

روش های جراحی تنگی کانال نخاع

تشخیص بیش از 200 هزار مورد تنگی نخاع در هرسال ، به ما نشان میدهد که این بیماری نسبتاً شایع است.  دلیل آن این است که این بیماری اغلب با افزایش سن رخ می دهد.معمولا برای جلوگیری از تنگی نخاع  نمی توانید کارهای زیادی انجام دهید ، اما می توانید برای درمان یا مدیریت دردی که تجربه می کنید ، کارهای زیادی انجام دهید.

جراحی آندوسکوپی کمر برای چه بیمارانی پیشنهاد میشود؟

روش های درمان مشکلات و بیماری های ستون فقرات بسته به شدت بیماری متفاوت است.پزشک در ابتدا روش های درمانی بدون جراحی را برای درمان پیشنهاد میدهد ولی در مواردی ممکن است به منظور از بین بردن فشار عصبی که ممکن است منجر به آسیب دائمی شود، جراح ستون فقرات بلافاصله عمل جراحی را پیشنهاد دهد.

5 حقیقت شگفت انگیز در مورد اسکولیوز بزرگسالان

بیش از آنچه فکر می کنید میتوانید اسکولیوز بزرگسالان را درمان کنید. پزشکان می توانند گزینه های درمانی مختلفی را به شما پیشنهاد دهند و روش هایی وجود دارد که می توانید برای درمان خود انجام دهید. در اینجا پنج مورد را که ممکن است از شنیدن آن در مورد اسکولیوز بزرگسالان شگفت زده شوید ، آورده ایم.

تفاوت ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی در تزریق سیمان به مهره

دو نوع عمل جراحی ترمیم مهره ها برای شکستگی های فشاری در ستون فقرات وجود دارد: ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی.در هردو این روش ها برای ترمیم مهره های آسیب دیده و یا شکسته از تزریق سیمان ارتوپدی استفاده میشود که در ادامه به بیان تفاوت های این دو روش میپردازیم

بالون کیفوپلاستی، گام به گام نحوه انجام کیفوپلاستی

بالون کیفوپلاستی یک درمان کم تهاجمی برای شکستگی های فشاری ستون فقرات است (که به آن شکستگی های فشاری مهره ای ها VCF نیز گفته می شود). کیپوپلاستی شبیه ورتبروپلاستی است. تفاوت اصلی این است که در کیفوپلاستی از یک بادکنک کوچک استفاده می شود که به آرامی تکه های استخوان را در موقعیت صحیح خود قرار می دهد.

ایا عمل آندوسکوپی کمر فایده دارد؟7 دلیل برای آندوسکوپی ستون فقرات

کمردرد و گردن درد تقریباً همه را در برهه ای از زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. شرایطی مانند فتق دیسک یا تنگی نخاع می تواند باعث ایجاد درد در ستون فقرات شود که بر توانایی راه رفتن ، نشستن یا حتی زندگی روزمره شما تأثیر می گذارد. هنگامی که گزینه های درمانی دارویی و فیزوتراپی جواب نمی دهد و علائم دژنراتیو نخاعی افزایش می یابد ، پزشک ممکن است یک عمل جراحی را توصیه کند.

آیا اسکولیوز بیماری مادرزادی است؟

اسکولیوز یا کجی و یا انحراف ستون فقرات بیماری است که برای درمان لازم است به روش جراحی بیمار تحت مداوا قرار بگیرد و قسمتهای خمیده ستون فقرات صاف شده و در صورت لزوم جوش داده شوند.این امر میتواند در کودکان پس از سن بلوغ مشاهده شود و نگرانی هایی برای والدین ایجاد کند.

دوره آموزشی جراحی بسته دیسک کمر(آندوسکوپی کمر) توسط دکتر بصام پور

جراحی کمر امیر فضلی قهرمان جهان

۲۹ آذر ۱۳۹4 امیر فضلی سانداکار تیم ملی ووشوی کشورمان که دو دوره قهرمانی جهان و همچنین یک دوره قهرمانی آسیا را در کارنامه ورزشی خود دارد. در بیمارستان نورافشار تهران توسط بصام پور تحت عمل آندوسکوپی برای درمان پارگی دو دیسک کمر و تنگی کانال نخاعی قرار گرفت وخوشبختانه نتیجه عمل وی موفقیت آمیز بود.

نخستین جراحی ستون فقرات به روش بسته درخاورمیانه توسط دکتر بصام پوردرایران

۰۴ آذر ۱۳۹۲ دکتر سید علیرضا بصام پور فوق تخصص جراحی ستون فقرات در بیمارستان امام رضا (ع) 501 ارتش در حضور خبرنگاران گفت: در این روش که برای درمان جراحی شکستگی ها، تنگی ها و بیماری های دژنراتیو ستون فقرات پشت و کمر انجام می شود، جراح از طریق آندوسکوپ و تصویربرداری همزمان حین عمل، از طریق برشی یک سانتیمتری وارد فضای بین مهره های ستون فقرات می شود و تعویض دیسک آسیب دیده و همچنین پیچ کردن و تثبیت مهره های محل را انجام می دهد.