5 حقیقت شگفت انگیز در مورد اسکولیوز بزرگسالان

بیش از آنچه فکر می کنید میتوانید اسکولیوز بزرگسالان را درمان کنید. پزشکان می توانند گزینه های درمانی مختلفی را به شما پیشنهاد دهند و روش هایی وجود دارد که می توانید برای درمان خود انجام دهید. در اینجا پنج مورد را که ممکن است از شنیدن آن در مورد اسکولیوز بزرگسالان شگفت زده شوید ، آورده ایم.

شگفتی شماره 1: در صورت تشخیص اسکولیوز ، احتمالاً نیازی به جراحی نخواهید داشت

وقتی تشخیص داده می شود که اسکولیوز وجود دارد ، بسیاری از افراد می ترسند تنها راه عمل جراحی بزرگ باشد. حقیقت این است که تنها بخش کوچکی از افراد مبتلا به اسکولیوز نیاز به جراحی ترمیمی اساسی دارند. بسیاری از افراد مبتلا به اسکولیوز بدون هیچ گونه جراحی می توانند علائم خود را به خوبی کنترل کنند. در بسیاری از موارد ، درمان اسکولیوز  رفع علائم  است به جای تمرکز بربر رفع منحنی در ستون فقرات است. بیماران مبتلا به اسکولیوز بزرگسالان در ابتدا مانند بیمارانی که مبتلا به  بیماری های ستون فقرات عادای هستند و کمر درد دارد درمان می شوند.

همچنین مشاهده کنید : آیا اسکولیوز بیماری مادرزادی است؟

درمان ممکن است شامل فیزیوتراپی برای تقویت و تثبیت ستون فقرات باشد. همچنین ممکن است شامل داروهای ضد التهابی یا تزریق اپیدورال برای تسکین درد باشد. افرادی که نمی توانند با استفاده از داروها یا فیزیوتراپی درد را تسکین دهند ممکن است نیاز به عمل جراحی فشرده سازی ستون فقرات داشته باشند.اگر قصد جراحی اسکولیوز را دارید ، با جراح خود صحبت کنید و دریابید که او سالانه چند عملکرد ناهنجاری ستون فقرات را انجام می دهد.شما می خواهید مطمئن شوید که عمل جراحی شما توسط فردی متخصص  انجام می شود.

شگفتی شماره 2: اندازه یا محل منحنی ستون فقرات شما پیش بینی نمی کند که آیا علائم دارید یا خیر

با بالا رفتن سن ، ستون فقرات شما رو به زوال می رود. همانطور که ضعیف می شود ، ممکن است شروع به خم شدن کند. برخی از افراد ممکن است هیچ علامتی نداشته باشند. دیگران ممکن است هنگام راه رفتن و.. کمردرد ، پا درد ، بی حسی یا سوزن سوزن شدن را تجربه کنند. اگر از یک طرف به فردی نگاه کنید ، می بینید که ستون فقرات دارای سه منحنی طبیعی است. یکی در قسمت پایین کمر ، یکی در وسط پشت و دیگری در گردن.بدن ما تمایل دارد با بالا رفتن سن ، منحنی را در قسمت پایین کمر از دست بدهد. این همان چیزی است که مشکلات ایجاد می کند و علائم ایجاد می کند.

اسکولیوز در بزرگسالان

شگفتی شماره 3: بزرگسالان می توانند یکی از دو نوع اسکولیوز را داشته باشند

پزشکان دو نوع اسکولیوز را در بزرگسالان مشاهده می کنند. یکی نوع اسکولیوز است که پزشکان در نوجوانان نیز مشاهده می کنند. به این بیماری اسکولیوز ایدیوپاتیک می گویند. در برخی موارد ، منحنی پیشرفت کرده و در بزرگسالی شروع به ایجاد علائم می کند. در موارد دیگر ، تا بزرگسالی تشخیص داده نمی شود. دومین نوع شایع اسکولیوز که در بزرگسالان مشاهده می شود ، اسکولیوز دژنراتیو است. در این نوع ، ساییدگی طبیعی در قسمت پایین کمر در طول روند پیری منجر به ایجاد منحنی در ستون فقرات می شود.

اسکولیوز در بزرگسالان

شگفتی شماره 4: سیگار کشیدن باعث مشکلات کمر و گردن می شود

علاوه بر جستجوی درمان برای اسکولیوز ، مواردی وجود دارد که می توانید در خانه انجام دهید تا علائم خود را کاهش دهید. مهمترین کاری که می توانید انجام دهید این است که سیگار نکشید. سیگار کشیدن مهمترین علت قابل پیشگیری از مشکلات کمر و گردن است.

شگفتی شماره 5: شما همچنان می توانید با اسکولیوز ورزش کنید.

اگرچه به بسیاری از افراد مبتلا به اسکولیوز گفته شده است که فعالیت های خود را محدود کنند ، اما هرچه افراد مبتلا به اسکولیوز از نظر جسمی فعال تر باشند ، علائم آنها کمتر است اگر اضافه وزن دارید ، کاهش وزن نیز می تواند به کاهش علائم اسکولیوز کمک کند. همچنین مهم است که وضعیت تراکم استخوان خود را زیر نظر داشته باشید و در صورت ابتلا به پوکی استخوان به دنبال درمان باشید.