• جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی چیست؟
  • فیلم جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی
  • مزایا جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی
  • هدف اصلاح کیفوز چیست؟
  • چه درجه ای از کیفوز نیاز به جراحی دارد؟
  • در صورت عدم درمان کیفوز چه اتفاقی می افتد؟
  • دلایل ایجاد کیفوز یا گوژپشتی
  • دامنه حرکتی من بعد از عمل چگونه خواهد بود؟
  • چه زمانی می توانم بعد از عمل کیفوز به رژیم عادی ورزش خود بازگردم؟

جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی

اصلاح کیفوز یکی از چندین عمل جراحی تغییر شکل ستون فقرات است. کسانی که دچار ناهنجاری کیفوز می شوند ، اغلب با افزایش انحنای ستون فقرات در ناحیه قفسه سینه متوجه یک حالت قوزک می شوند. هدف از این جراحی بازسازی وکاهش علائم بیماری است به طوریکه ستون فقرات آنها را در موقعیت طبیعی تری قرار می دهد. علائم اغلب شامل سفتی ، درد است و در برخی موارد بیماران دچار بی حسی یا سوزن سوزن شدن می شوند.

این اصلاح جراحی شامل کاشت پیچ و میله هایی است که برای اصلاح ناهنجاری ستون فقرات و تثبیت ستون فقرات با هم کار می کنند. با گذشت زمان ، ستون فقرات به عنوان یک قطعه جامد در یک تراز جدید طبیعی تر ترکیب می شود. این امر با اصلاح ناهنجاری بیمار و جلوگیری از پیشرفت بیشتر منحنی و بدتر شدن علائم ، باعث بهبود کیفیت زندگی بیمار می شود.

فیلم جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی

جراحی اصلاح کایفوز توسط دکتر بصام پور خانم 58 ساله ای رو مشاهده میکنید که چندین سال پیش تحت عمل جراحی دیسک قرار گرفتن. پس از جراحی قبلی طی چندین، ستون فقرات بیمار دچار انحنای رو به جلو یه به اصلاح گوژ پشتی شده. طی جراحی ای که برای بیمار انجام دادیم،انحنای ستون فقرات رو به صورت سابق برگرداندیم و خمیدگی رو به جلوی بیمار به لطف خدا اصلاح گردید. خداروشکر نتیجه ی فوق العاده خوب و بیشتر از حد انتظار.مشاهده فیلم های جراحی ستون فقزات توسط دکتر بصام پور

مزایا جراحی اصلاح کیفوز یا گوژپشتی

• از پیشرفت تغییر شکل جلوگیری می کند
  • علائم را بهبود می بخشد
  • ستون فقرات را برای هم ترازی کلی بهتر تنظیم می کند
  • فشار وارد شده بر روی کانال نخاعی و اعصاب اطراف را کاهش می دهد و تنگی کانال نخاع را بهبود میبخشد

(هدف اصلاح کیفوز چیست؟( گوژپشتی

هدف از جراحی بازسازی ستون فقرات کاهش درد بیمار و قرار دادن ستون فقرات در موقعیت طبیعی تری است. استفاده از تجهیزات جدید این امکان را به جراح میدهد روند جراحی را بهتر رصد کند و آسیب های جانبی را کاهش دهد.

چه درجه ای از کیفوز نیاز به جراحی دارد؟

جراحی اصلاحی برای قوز قفسه سینه را می توان با شروع انحنا از بالای 60 درجه توصیه کرد. با این حال باید معاینه دقیق توسط جراح انجام شود

در صورت عدم درمان کیفوز چه اتفاقی می افتد؟

در کیفوز متوسط یا شدید ، بیمار می تواند درد ، ضعف یا بی حسی را تجربه کند. بیماران حتی می توانند به دلیل محدودیت در قلب و ریه احساس تنگی نفس یا خستگی کنند. اگر فکر می کنید مبتلا به کیفوز هستید ، لطفاً مشاوره ای ترتیب دهید.

دلایل ایجاد کیفوز یا گوژپشتی

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بیماران دچار این نوع تغییر شکل شوند. به عنوان مثال ، پوکی استخوان ممکن است یکی از عوامل م موثر در شکستگی ستون فقرات و بدتر شدن کیفوز بیمار باشد. علل دیگر شامل افزایش خطر ناشی از ژنتیک و سابقه خانوادگی یا احتمالاً ناهنجاری مادرزادی است.

دامنه حرکتی من بعد از عمل چگونه خواهد بود؟

اغلب این نوع ناهنجاری های کیفوز در ستون فقرات سینه شایع تر است. به دلیل وجود قفسه سینه ، ستون فقرات قفسه سینه به طور طبیعی کمتر از ستون فقرات گردنی یا کمری متحرک است. همچنین ، با این نوع ناهنجاری ، اغلب بیماران به دلیل درجه تغییر شکل و آرتریت همراه در آن نواحی ، تحرک محدودی دارند. بنابراین ، افراد گاهی اوقات متوجه حداقل تغییرات در محدوده حرکتی خود می شوند یا حتی کیفیت زندگی آنها بهبود می یابد زیرا علائم آنها دیگر فعالیتهای آنها را محدود نمی کند.

چه زمانی می توانم بعد از عمل کیفوز به رژیم عادی ورزش خود بازگردم؟

ما بعد از جراحی کیفوز فیزیوتراپی را تجویز می کنیم. اکثر بیماران بلافاصله بعد از عمل پیاده روی می کنند. پیشرفت شما در ورزش و فعالیت به طور خاص توسط جراح و فیزیوتراپ شما هدایت می شود.