شریعتی، روبروی پمپ بنزین ظفر
جراحی آندوسکوپی کمر برای چه بیمارانی پیشنهاد میشود؟

جراحی آندوسکوپی کمر برای چه بیمارانی پیشنهاد میشود؟

روش های درمان مشکلات و بیماری های ستون فقرات بسته به شدت بیماری متفاوت است.پزشک در ابتدا روش های درمانی بدون جراحی را برای درمان پیشنهاد میدهد ولی در مواردی ممکن است به منظور از بین بردن فشار عصبی که ممکن است منجر به آسیب دائمی شود، جراح ستون فقرات بلافاصله عمل جراحی را پیشنهاد دهد.

بسته به شرایطی که باعث درد شما می شود ، ممکن است بتوانید از طریق روش های جراحی آندوسکوپی کمر مانند دیسکتومی آندوسکوپی ، فروامینوتومی آندوسکوپی یا ریزوتومی آندوسکوپی تسکین پیدا کنید.این موارد درمان های کم تحاجمی جراحی هستند که بدون نیاز به باز شدن کامل محل جراحی تنها با ایجاد برشی کوچک در کمر و با استفاده از دوربین، پزشک میتواند به درمان شما بپردازد.که اصطلاحا به این روش درمانی جراحی بسته کمر گفته میشود.

 آندوسکوپی دیسکتومی چیست

دیسکتومی آندوسکوپی برای درمان فتق دیسک انجام می شود که عصب را فشرده می کند یا باعث التهاب در بافت اطراف می شود. هدف از جراحی دستیابی به دیسک آسیب دیده از طریق حداقل تهاجمی ترین روش های موجود ، حذف مواد آسیب دیده و سوزاندن دیسک برای جلوگیری از نشت بیشتر است.با مشاهده فیلم جراحی آندوسکوپی کمر میتوانید با این روش درمانی بهتر آشنا شوید.

یک برش کوچک در قسمت خلفی بیمار تنها چیزی است که معمولاً مورد نیاز است. از طریق این برش لوله ای قرار داده می شود که جراح با آن به دیسک آسیب دیده دسترسی پیدا می کند. با استفاده از آندوسکوپ ، جراح ناحیه جراحی را بر روی یک مانیتور مخصوص مشاهده می کند و تجسم ناحیه ای که روی آن کار می شود را آسان تر می کند.این روش با حداقل آسیب بافتی و عضلانی انجام میشود و بهبودی پس از جراحی بسیار کوتاه است معمولاً 1 تا 2 هفته.

 

فورامینوتومی آندوسکوپی چیست؟

برای درمان درد ناشی از خار استخوان نخاع ، فتق دیسک ، بافت زخم یا رشد بیش از حد رباط ، یک فرامینوتومی آندوسکوپی انجام می شود. بقایای موجود در سوراخ فشرده کننده ریشه های عصبی خارج می شوند و درد و ناراحتی بیمار را کاهش می دهند.

یک برش کوچک در بیمار ایجاد می شود و یک لوله کوچک به نوروفورامن وارد می شود. از طریق این لوله ، جراح هم آسیب را تجسم می کند و هم ابزارهای جراحی مورد نیاز برای ترمیم آسیب را به کار می گیرد. یک دوربین کوچک به نام آندوسکوپ برای انتقال تصاویر در زمان واقعی به یک صفحه نمایش استفاده می شود که به جراح کمک می کند. پس از اصلاح آسیب و بزرگ شدن سوراخ ، لوله از بیمار خارج شده و برش با یک یا دو بخیه بسته می شود. با حداقل آسیب بافتی و عضلانی ، بازیابی این روش سریع است ، معمولاً 1 تا 2 هفته.

ریزوتومی فیسد آندوسکوپی

ریزوتومی فیسد آندوسکوپی یک شکل واقعی از جراحی کم تهاجمی ستون فقرات است که برای از بین رفتن اعصاب و ایجاد درد و علائم انجام می شود. ریزوتومی تحت هدایت اشعه ایکس انجام می شود تا احتمال آسیب دیدن ماهیچه های اطراف یا بافت نرم را به شدت کاهش دهد.

پرسش و پاسخ

سوالات شما پس از پاسخ گویی توسط کارشناسان، در صفحه نمایش داده خواهد شد

دکتر بصام پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
راههای ارتباط با ما

تهران
خیابان شریعتی، روبروی پمپ بنزین ظفر، نبش خیابان پلاک 1، مجتمع سپهر، طبقه 2، واحد 3, گُل مینا
02122225672
کلینیک تخصصی ستون فقرات

جراحی دیسک کمر به روش بسته آندوسکوپی دیسک
ویزیت آنلاین و حضوری

ویزیت انلاین همه روزه ، يكشنبه و سه شنبه عصر و پنجشنبه ها صبح مطب داير است با وقت قبلی