شریعتی، روبروی پمپ بنزین ظفر
تفاوت ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی در تزریق سیمان به مهره

تفاوت ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی در تزریق سیمان به مهره

دو نوع عمل جراحی ترمیم مهره ها برای شکستگی های فشاری در ستون فقرات وجود دارد: ورتبروپلاستی و کیفوپلاستی.

روش ورتبروپلاستی

در عمل ورتبروپلاستی:

در صورتی که شکستگی نسبتاً حاد و ناپایدار باشد یک کانول سوزنی نازک با استفاده از هدایت اشعه ایکس در مهره قرار می گیردو سیمان ارتوپدی مستقیماً به مهره شکسته تزریق می شود. هنگامی که سیمان در موقعیت خود قرار می گیرد ، در حدود10 دقیقه زمان میبرد که سفت شود و قطعات مهره شکسته را جمع کرده و ثبات فوری را ایجاد می کند. در این روش ترمیم مهره ها ، مواد مستقیماً در محل شکستگی قرار می گیرند تا سعی شود محل را تثبیت کنندو هیچ گونه دستکاری مهره ای از داخل با استفاده از ابزار وجود ندارد. سیمان تزریق شده بین قطعات شکستگی حرکت می کند و آنها را در موقعیتی که در آن قرار دارند به هم متصل می کند.

 

روش کیپوپلاستی

روشی که به کیفوپلاستی بالون معروف است معمولاً تحت بیهوشی عمومی در اتاق عمل انجام می شود ، اگرچه کیفوپلاستی می تواند تحت بی حسی موضعی نیز انجام شود.

در جراحی کیفوپلاستی:

بالن کیفوپلاستی ، با استفاده از اشعه ایکس به داخل مهره هدایت می شود و با مایع تحت فشار باد می شود. وقتی بالن باد می شود ، می تواند به طور فعال به فروپاشی مهره در اثر شکستگی بازگردد و همچنین می تواند گودی غیرطبیعی مهره شکسته را اصلاح کند. هنگامی که بالون حداکثر باد شد ، باد آن خارج شده و برداشته می شود و حفره ایجاد شده با سیمان استخوان ضخیم تر تحت فشار کمتری نسبت به ورتبروپلاستی پر می شود. کیفوپلاستی ممکن است به ترمیم ستون فقرات در حالت طبیعی تر و جلوگیری از تغییر شکل شدید کیفوتیک ("قوز") در ستون فقرات کمک کند.

 

پرسش و پاسخ

سوالات شما پس از پاسخ گویی توسط کارشناسان، در صفحه نمایش داده خواهد شد

دکتر بصام پور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید
راههای ارتباط با ما

تهران
خیابان شریعتی، روبروی پمپ بنزین ظفر، نبش خیابان پلاک 1، مجتمع سپهر، طبقه 2، واحد 3, گُل مینا
02122225672
کلینیک تخصصی ستون فقرات

جراحی دیسک کمر به روش بسته آندوسکوپی دیسک
ویزیت آنلاین و حضوری

ویزیت انلاین همه روزه ، يكشنبه و سه شنبه عصر و پنجشنبه ها صبح مطب داير است با وقت قبلی